onsdag 16 september 2009

Live and learn

Aldrig har det varit så lätt att hitta kunskap om olika hälsofrämjande livsstilar. Fast själv kan jag ibland känna mig stressad av all information, jag menar - ska det vara så svårt att bara leva och må bra? Hälsan borde man få automatiskt, det känns som att många kämpar. Jag tycker inte hälsan borde vara en stressfaktor, utan något som berikar livet, något naturligt. Så är det inte riktigt idag, det är ofta mer som ännu en sak som ska hinnas med. Jag gillar verkligen inte stressdelen av samhället. Men samtidigt är det kul med alla sidor med tips och råd. En favorit är Yoga journal, inte bara yoga utan också mat och andra tips. You live and you learn. Och det är nätet verkligen en god lärare för, när det gäller egenvård.

Det är därför jag tycker yoga och meditation är så bra, det är verkligen avstressande, och kan göras av alla nästan överallt. Och det kostar inget. Plus att det faktiskt är den sortens träning som man lätt gör hemma, inte som motionscyklar och sånt som gärna blir stående och samlar damm, eller det kanske bara är jag? =)



Favorittidningen som också har en superb och inspirerande webbplats med dagliga livsstilstips, inte bara för yogisar.

Inga kommentarer: