tisdag 6 oktober 2009

Första läsplattan Nuut i Sverige

Nu har läsplattan lanserats här i Sverige. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en, men kommer ändå inte sluta köpa tidningar och böcker i så fall. Jag tillhör som sagt blädderskaran som älskar papper. Och att det liksom känns fel verkar många tycka, men den kallas framtidens bok. Och än så länge är den i dyraste laget, 3000 kronor kostar den.

Intressant intervju med PC för allas konsumentredaktör Martin Appel som provat läsplattor av Aftonbladets bokreporter Cecilia Gustavsson.

Favoriten Bokhora har testat och det ser ju onekligen spännande ut. Deras dom: "Att läsa via e-bok ska ju vara framtiden. Tyvärr är den inte riktigt här ännu." Och intressant citat att stämma av med om några år: "Nuut är ett okej första steg, inte tu tal om det. Men jag tror vi ska akta oss för att befästa att det är så här det kommer att vara att läsa böcker i framtiden, det är nog inte ens sant till 10%." Här finns Bokhoras recension i sin helhet (läsvärt!).


NUUT. Retro-design, jag gillar den massa. Ska bli spännande att se hur läsplattorna utvecklas.

1 kommentar:

annika sa...

Vill ha papper att känna på, och bläddra i!