måndag 12 oktober 2009

Monday morning

Som alltid rusar helgerna iväg. Som vanligt blir det en del jobb och en del yoga. Tyvärr är det inga pass på stället där jag går på helgerna, men det är kul att yoga skälv också, särskilt när det finns så mycket bra filmer online. Yoga journals många podcastar är favoriter just nu. Jason Crandell är så bra! Det gör så oerhört stor skillnad på vardagar också att göra en aldrig så liten solhälsning för att landa inför dagens utmaningar.

I helgens nyhetsskörd fastnade jag särskilt för nyheten att Aftonbladet hade reklamplats på löpet. Kan man inte få slippa bombarderas av reklam ens där? Jag tror att det är jättedåligt för folkhälsan att hela tiden få det kommersiella hällt som en kalldusch över sig. Tror det finns forskning på detta också, ska kolla upp det.

Och FHI rapporterar att det funkar bra med självhjälp på nätet för spelberoende. Många av oss lever ju stor del på nätet, så det låter ju logiskt att det funkar, men bra!

Intressant också på Dagens Medicin att bl.a. Karolinska och Smittskyddsinstitutet tror att vanlig förkylning slog ut svininfluensan.

1 kommentar:

annika sa...

Ville egentligen kommentera ditt inlägg ovanför men där fanns ingen kommentar ruta... Samma sak har hänt mig när jag lagt ut youtubeklipp ibland. Det är som kommentarplatsen försvinner :)

Hursomhelst, tycker det är så intressant med vad vi stoppar i oss och att det inte blir så krångligt att veta att "det här är bra mat" när man handlar. Ska verkligen hålla koll nu! Tack!